Webshop kérdések és válaszok

Egy webshop, egy webáruház sikerességét, eredményességét viszonylag könnyű figyelemmel kisérni, hiszen két paramétert kell csupán folyamatosan mérni és elemezni: egyrészről - mint minden weboldal esetében - mérni kell a látogatottságot, megtalálják-e a vevők a boltot, másrészről pedig folyamatosan mérni kell, hogy a webshopba "betérők" közül hányan élnek a vásárlás lehetőségével. Ezt az utóbbi fogalmat konverziónak hívják, és Magyarországon a webáruházak átlagosan 1-2% körüli konverzióval, eredményességgel dolgoznak.

A webáruház látogatottságát ma már több módszerrel lehet biztosítani, a szabványoknak megfelelően és alaposan elvégzett keresőoptimalizált webshop szerkezet kialakítása alapkövetelmény.

Ha vannak látogatók, az már fél siker, a vevő benyitott, sőt bejött és körülnézett a boltban. Itt már csak arra kell koncentrálni, hogy minél könnyebben megtalálja az igényeinek megfelelő terméket és lehetőleg egyszerűen, biztonságosan megvásárolhassa azt.

Milyen internetáruházat építsünk? Milyen szolgáltatások kellenek egy webshopba?

Egy webáruháznak vannak alapfunkciói, amelyek nélkül nem lehet egy ilyen weboldalt elképzelni. A termékeket kell tudni egyszerűen feltölteni, kezelni, adminisztrálni és strukturáltan megjeleníteni a látogatók számára. Ha a termékek már fenn vannak a webshopban, azokat kosárba kell tudni tenni és a komplett vásárlási folyamatot biztonságosan le kell tudni menedzselni.

Ezenfelül számtalan olyan funkció létezik, amely megkönnyíti a termék kiválasztását, további információkat tesz elérhetővé a vásárláshoz szükséges döntés meghozatalához, hírekkel látja el a hírlevélre felíratkozókat, termékértékelést tesz lehetővé, összekapcsolja a webáruházat a közösségi médiákkal, hogy csak a fontosabbakat említsük. A legjobb már a webáruház tervezési szakaszában átbeszélni az összes lehetőséget és a webshop leendő üzemeltetőjével megtervezni, hogy milyen funkciókra van szükség.

Könnyen adminisztrálható egy webáruház?

Természetesen a webáruház megoldásaink mögött egy hatékony adminisztrációs felület biztosítja a gyors és precíz  termékfeltöltést, folyamat elemzést, statisztikai adatokhoz való hozzáférést. Csupán pár kattintással beállíthatóak az akciók, elérhetőek a forgalmi adatok, megnézhetőek a kosár statisztikák és felülbírálhatók a beállítások. A termékek tömeges feltöltése, bármely adatfileból könnyedén megoldható, megspórolva az egyenkénti termékfeltöltés időrabló tevékenységét.

Ha a megrendelő már rendelkezik vállalatirányítási rendszerrel, raktárkezelő rendszerrel, ügyviteli rendszerrel úgy a webáruház, internetáruház megoldásunk összekapcsolható ezen rendszerekkel, így például a termékfeltöltés megoldható a raktárkezelő adatbázisából és a megrendeléseket követően a készlet szinkronízálható ezek rendszerek között. 

Vannak-e jogi követelmények egy webáruház indításakor?

Igen. Több jogszabály is szabályozza a webáruházak indítását és üzemeltetését. Egy átlagos webáruházat két hatóságnál is be kell jelenteni és a büntetési tételek is elég magasak, elvileg akár 10 millió forint büntetést is kaphat például, aki a vonatkozó adatvédelmi szabályoknak nem megfelelően működteti a webshopot. Egy webáruházat fogyasztóvédelmi, adatvédelmi szempontból kell alapvetően rendbetenni, de a Nemzeti Média Hatóság is büntetheti e tevékenységet, sőt akár BTK-ba ütköző bűncselekményt is elkövethet egy webáruház üzemeltetője.

Itt nagyon fontos, hogy a webáruház kivitelezője tisztában legyen a vonatkozó előírásokkal és erről a megbízót is alaposan tájékoztassa, hiszen a leendő webshop tulajdonosok többsége általában ezen a területen a legtájékozatlanabb.

Mi az a facbebook webshop?
További információk a facebook webáruházakról.

Miért webshop?
 
Ma már nem kérdés, tény, hogy a szolgáltatások, a kereskedelem egyre inkább a webre húzódik. Az elmúlt évek tendenciái azt mutatják, hogy Magyarországon a legdinamikusabban növekvő ágazat az online kereskedelem. 2009-ben az interneten értékesítő kiskereskedelmi boltok forgalma megközelítette a 100 milliárd forintot, a rá következő évben pedig ez az összeg meghaladta a 133 milliárd forintot. 2011-ben tovább folytatódott a növekedés ezen a területen és ismét 30 % körüli gyarapodással ez a forgalom már a 170 milliárd forint körül járt.
 
A felmérések szerint az internetes vásárlók száma is folyamatosan növekszik, ma már elenyésző azok száma, akik soha nem vásároltak még az interneten és a technológia elterjedésével párhuzamosan ez az arány folyamatosan javul. A webshoppal rendelkező vállalkozások is elégedettek: a megkérdezett - webshoppal rendelkező - kisvállalkozások fele állítja, hogy forgalma nőtt ennek az eszköznek a hatására, mégpedig átlagosan 26%-kal. És akkor még a célpiac növeléséről, a költségek csökkentésének lehetőségéről nem is beszéltünk.
 
Az európai folyamatok ugyanezeket a tendenciákat mutatják, sőt az Európai Bizottság nyilvánosságra került szándékai szerint 2015-re meg kellene duplázni az online értékesítés súlyát, az online vásárlásokra és szolgáltatásokra fordított összegeket. Az EU-ban ez az arány ma is magasabb mint Magyarországon és most már nemcsak a piac, hanem a jogalkotók is ezt a folyamatot próbálják katalizálni.
 
De milyen webáruházra van szükség?
 
Nos ez az egyik legfontosabb eldöntendő kérdés mielőtt belevágunk. Nagyon sok megoldás van a piacon, bérelhetünk webáruházat havi pár ezer forintból és építhetünk egy másikat több millió forintért, mindegyiknek megvan az értelme, létjogosultsága és természetesen mindegyik megoldásnak vannak/lehetnek hátrányai is. Nem könnyű eligazodni ebben a dzsungelben!
 
Legjobb, ha konzultálunk szakemberrel, aki meg tudja mutatni az egyes megoldások közötti érdemi különbséget. Hiszen mire jó egy drága webáruház, ha nincs rajta forgalom, nem találja meg a közönség és ha meg is találja, de mégsem vásárol. Egy webáruháznak megvannak a mérhető eredményességi mutatói, a legegyszerűbb mutató azonban a realizált forgalom, illetve a profit.
 
Több és különböző felépítésű webáruház megépítésén túl immár széleskörű tapasztalatok birtokában szívesen segítünk, a személyre és a helyzetre szabott webáruháztípus megtalálásában, a kezdeti lépések megtételében. Mivel több webáruházat is üzemeltetünk, az üzemeltetés problémáit is testközelből ismerjük, így nemcsak az építésben, de az üzemeltetési problémák megoldásában is tudunk segíteni.
 

 

adwordsacunetix
engagedell
windowsservermspartner